Търсене в този блог

Заетостта (втора част)!

   Разговор по телефона(или просто чат): "- Здравей, как си? Какво правиш? Искаш ли да отидем на кафе?" От ответната страна се чува следният отговор: "-Ами добре съм. Малко съм зает, играя на една игра и няма да мога. Ако искаш по-късно."
   Какво ли означава изразът "зает съм" за повечето хора? Дали е паралел на някакво конкретно действие или просто някакво безсмислено действие?
   Може би "зает съм" се разбира индивидуално от всекиго. Има хора, за които това е извършване на някакво действие, било то пиене на кафе или други алкохолни и безалкохолни напитки, игра на компютър, разходка, или сън. За други е работно място и неотложна работа. Работа свързана с изкарването на приходите, необходими им да живеят. Разбира се няма да упрекна никого и ще продължа с развитието на темата. Всеки си знае своето. Затова гледаме себе си, а другите просто ги оставяме да правят това, което мислят за редно и което им харесва.
   Изразът "зает съм" дори понякога звучи смешно, погледнато от друга страна. Използването на този израз прекомерно и от много хора, започва да става банален. Неговото значение не винаги е употребено правилно в дадената ситуация и невинаги е разбираемо. Използва се дори за оправдание, при измъкване от работа или от неприятен човек.
   Помислете си, когато го употребите утрешният ден, дали сте го употребили правилно. Дали наистина сте заети или просто няма какво друго да кажете. Не си мислете, че като кажете "зает съм" или за ответния пол "заета съм", човекът на който сте го казали, ще ви повярва. В повечето случаи той разбира, че това е просто измъкване от ваша страна. Не злоупотребявайте с израза "зает съм"!


Няма коментари:

Публикуване на коментар